Monday, May 20, 2013

lukisan perasaan(feeling draw)


ini adalah lukisan yang mana aku buat dengan hati hancur dan tidk ada arah tuju yang boleh aku sampaikan di sini. semasa mencoret lukisan ini ada belaku sedikit pekara yang membuatkan hati aku tak senang untk melukis. al maklumlah lukisan ini  kena hantar pada guru.aku buat jelah..masa ini hati tengah panas
aku berdiam diri sahaja walaupun aku sudah tegur dengan baik.aku tak boleh pandangan muka dia langsung,sedikit pun tak boleh.entah lah,aku bukan benci pun tetapi memang tidak suka lah weii..serius memang tidak suka perangai dia.perangai dia boleh buat orang tidak senang hati. apa yang aku buat untuk mengelak dari dia yelah tak nak cari gaduh orang katakan. kalau tahap kesabaran dah meletus,silap bulan pun boleh jatuh kebumi. aku buat aku duduk jauh dari dia dan kalau boleh jangan tertembung.serius kalau tertembung memang mulut dia di sembuh. beginilah selama aku duduk dan belajar di tingkatan 2.aku mengelakkan diri dan membuat kan hati aku tidak senang untuk belajar dan aku turun kelas pada tahun hadapan. kesian kan. dengan hikmah diberi aku terus dapat semangat baru. tiada ganguan yang membinggungkan aku. apa-apa pun setiap pekara ada penyelesaian nya jika kita buat perbincangan dan dari perbincangan kita dapat buat kata putus dengan cara yang baik.
sekian



Sunday, May 19, 2013

RODA WARNA(CYCLE COLOUR)

SELAMAT PAGI KAWAN DAN PEMBACA BLOG.
di pagi isnin dan merupakan hari permulaan kerja anda setelah berehat daripada cuti hujung minggu. mungkin terasa tidak semangat untuk memulakan hari anda untuk memulakan hari berkerja anda. mana tidaknya mengadap kertas kerja lah,menatap wajah teman yang menyakitkan hati lah dan yang paling tidak seronok,menghadap bos yang baru sahaja marah kita..erm..itu belum tambah lagi rakan-rakan mengatakan kita lagi yelah baru sahaja kena marah dengan bos katakan.baiklah, pekara seperi ini sememangnya pekara biasa yang terjadi di dalam dunia pekerjaan.kita harus semngat dan tabah untuk menghadapinya.
saya nak berkongsi kepada anda di mana hidup ini umpama roda. anda tahu roda?
baiklah,roda berbentuk bulat 'bak kata orang putih cycle'. jika kita meletakan satu titik pada perimeter atau ukur keliling pada bulatan itu. mungkn anda dapat bayangkan.bulatan itu dengan titik yang ada padanya.cuba anda pusingkan maka,roda itu akan berpusing dan kedudukan titik pada roda itu akan berubah kedudukan.sekejap bawah sekejap atas. anda tahu titik itu ibarat masa anda. anda akan jatuh kebawah,tetapi untuk menaik semula anda kena berusaha dan berusaha untuk mengekalkan tangga teratas. di dalam dunia roda tidak semestinya kosong.cuba hiasanya dengan warna-warna seperti  ini
warnailah kehidupan anda dengan warna yang ceria
roda yang penuh denagn warna-warna.,boleh juga memasukan sedikt campuran untuk kelihatan lebih menarik dan hasil combinasi yang menceriakan.
ini ialah hasil lukisan saya semasa tingkatan 2cempaka di sekolah Sekolah Menengah Kebangsaan Dang Anum.waktu ini Cikgu Jasni mengajar.cantikan saya buat..maaf kadang-kadang kena puji diri kita jugak. baru semangat untuk memulakan hari kita. di harap hari anda seperti roda warna in pada hari permulaan kerja. ceria ceria ceria selalu dan.................selamat beramal


Friday, May 17, 2013

pagiPAGI SUDAH comel

SELAMAT PAGI DAN SAYANG SEMUA SEKALI KEPADA PEMBACA-PEMBACA BLOG..SAYA INGIN BERKONGSI KEPADA ANDA SEMUA TENTANG KEHIDUPAN SAYA YANG MUNGKIN DI ANGGAP SAYA INI TIDAK BERNASIB BAIK SEPERTI NASIB ANDA DI LUAR SANA. APA-APA PUN SAYA BERSYUKUR KEHIDUPAN SAYA MASIH DAPAT DITERUSKAN DAN YAKIN DI ATAS DIRI APA-APA PUN PEKARA ADALAH DUGAAN HIDUP

saya merupakan anak kedua daripada enam orang adik-beradik. kini saya menetap bersama ibu di sebuah istana ibu yang telah direka oleh ayah saya yang telah kembali kepada pencitap-Nya. Hidup samasa zaman kanak-kanak merupakan kehidupan yang mengembirakan bagi saya dan penuh kenangan yang manis sehingga saya tidak dapat lupakan dan saya mengangap diri saya masa itu keseronokan. mana tidaknya asyik main je. mana nak fikirkan sangat pasal kerja-kerja sekolah dan lain-lain yang penting main. ini gambar semasa saya kecil
ini masa aku kecil 
masa kecil aku lebih perwatakan ceria dan gembira,kiranya suka buat lawak mana tiadaknya asyik ingat main sahaja. dalam umur 5tahun aku mendapat pendidikan di tadika kemas tidak jauh dari rumah aku. perassan masa itu memang aku ingat aku malas nak kesekolah sebab nak isap botol susu. mak paksa jugak pergi. ayah aku pun hantar kan juga. di sebabkan mainan banyak ada dekat tadika aku pun pergi. aku masih ingat lagi tadika yang aku sekolah tu aku tidak sabar-sabar balik kerumah. pada masa itu ayah lambat jemput,maka aku buat keputusan aku pulang dengan jalan kaki. dalam perjalanan pulang aku tersermpak dengan orang gila 'esah' namanya..tidak kusangka aku lari litang pukang masa itu. tidak tahu arah tuju. hati berdebar-debar.sehingga aku tidak perasan yang ayah aku menghampiri aku ayah . seingat aku ayah cakap, aku seperti budak kecik yang bengong dan jalan terkedek-kedek. dengan beg sekolah yang bukan saiz aku.pastu lari seperti tidak lari. ayah aku terus amik aku. dia tahu aku dalam ketakutan sebab aku memang takut dengan orang gila masa kecil lah. tiba sahaja dirumah ayah aku ketawa bersama dengan mak aku. dan adik-adik lain.
kesian akukan. apa perasaan korang time kecil..buat masa ini  sahaja yang aku boleh ingat..jika nak kongsi-kongsi bole sahaja..saya sudi dengan. =)